Dzieci młodsze

 

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej

 

 

6.30-7.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę w sali zbiorczej

 

7.30-8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę w salach poszczególnych grup – z wychowawcą.

 

8.00 - 8.45 Zabawy zorganizowane ze śpiewem, zabawy ruchowe, zajęcia indywidualne

 

8.45 – 9.00 Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe w WC i łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności. 

 

9.00 - 9.30 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

 

9.30 -9.45 Czynności higieniczne po śniadaniu. Czynności samoobsługowe w WC i łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

 

9.45 - 10.15 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zgodnie z tematyką programową, zabawy ruchowe i twórcze.

 

10.00 – 10.10 Przygotowanie - w łazience i w szatni - do spaceru lub zajęć ruchowych na sali zabaw.

 

10.10-11.00 Spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące. Zabawy ruchowe w sali zabaw przypadku trudnych warunków atmosferycznych

 

11.00-11.15 Czynności higieniczne po spacerze lub zajęciach ruchowych.

 

11.15 -11.45 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem.

 

11.45 -12.00 Czynności higieniczne przed obiadem.

 

12.00-12.30 ObiadPrawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole

 

12.30-12.45 Czynności higieniczne po obiedzie

 

12.45 -13.00 Relaks. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie

 

13.00-14.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. Zajęcia logopedyczne, socjoterapeutyczne i korekcyjno-kompensacyjne

 

14.00 – 14.15 Czynności higieniczne przed podwieczorkiem

 

14.15 – 14.30 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków

 

14.30 – 14.45 Czynności higieniczne po podwieczorku

 

14.45 – 16.00 Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie Sali, zabawy na świeżym powietrzu, kontakty z rodzicami, rozchodzenie się dzieci z przedszkola