Dzieci starsze

 

8.00– 13.00 Realizacja Podstawy Programowej

 

 

6.30-7.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę w sali zbiorczej

 

7.30-8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę w salach poszczególnych grup – z wychowawcą.

 

8.00-8.15 Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe w WC i łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności

 

8.15-8.45 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia

 

8.45 -9.00 Czynności samoobsługowe w WC i łazience-zabiegi higieniczno-sanitarne. Mycie zębów

 

9.00– 10.00 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą zgodnie z tematyką programową, zabawy ruchowe i twórcze

  

10.00- 10.10 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na zewnątrz ( nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), przygotowanie do zajęć ruchowych w sali zabaw

 

10.10–11.10 Zabawy dowolne, spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące. Zabawy ruchowe w sali zabaw ( w czasie trudnych warunków atmosferyczny)

  

11.10-11.45 Zabawy relaksacyjne, zabawy tematyczne, zabawy ruchowe ze śpiewem.

 

11.45-12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience.

 

12.00-12.30 Obiad Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole).

 

12.30- 12.45 Zabiegi higieniczne po obiedzie.

 

12.45-13.00 Relaks. Słuchanie bajek, muzyki-wyciszenie

 

13.00-14.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. Zajęcia logopedyczne, socjoterapeutyczne i korekcyjno-kompensacyjne

 

14.00 – 14.15 Czynności higieniczne przed podwieczorkiem

 

14.15 – 14.30 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków

 

14.30 – 14.45 Czynności higieniczne po podwieczorku

 

14.45 – 16.00 Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie Sali, zabawy na świeżym powietrzu, kontakty z rodzicami, rozchodzenie się dzieci z przedszkola